Informace pro rodiče 9.11.2014
Vážení rodiče,
posílám Vám informace k týdnu od 10. do 14.11.
-
V pondělí 17.11. je státní svátek, v úterý 18.11. jedeme na první plavání.
-
Prosím o pravidelné kontrolování a doplňování pomůcek a vybavení penálu, některým dětem už došlo lepidlo v tyčince, dopsaly fixy na tabulku...Děkuji.
-
Příští týden Vás zvu na konzultační hodiny, kdy se opět stejně jako v první třídě sejdeme ve trojici či čtveřici – učitel, žák, rodič ( rodiče ). Budu se na Vás těšit v úterý 18.11. od 14:00 – 16:40 hodin, dále ve středu 19.11. od 14:00 – 17:40 hodin, ve čtvrtek 20.11. od 14:00 – 15:20 hodin, eventuelně v pátek 21.11. od 14:00 – 14:40 hodin. Na každého z Vás počítám přibližně 20 minut. Zavolejte mi, prosím, kdy se Vám hodí přijít.
ČJ – procvičovali jsme samohlásky krátké, dlouhé a dvojhlásky, hledali a označovali je ve slovech.
Psali jsme cvičení na pravopis slov s u, ú/ů. Naučili jsme se psát „šifry“ ke krátkým slovům
(uč.str.34), tj. hláskovou a slabičnou stavbu slova. Průběžně trénujeme dělení slov na konci
řádku podle slabik. Děti by to již měly v jednoduchých případech samostatně zvládat, zatím
jim to ale jako chyby nepočítám. V tomto týdnu se naučíme rozlišovat souhlásky na tvrdé,
měkké a obojetné. Začneme psát slova s y/ý po tvrdých souhláskách ( učebnice str.34 – 37).
Během tohoto týdne dostanou děti malé barevné kartičky se samohláskami a jednotlivými
druhy souhlásek, které jim budou v hodinách pomáhat. Prosím do 19.11. naučit nazpaměť tuto
básničku:
Hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny, na zdi visí hodiny.
Stále stejně tam a sem pohybují kyvadlem.
Počítají vteřiny, hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny.
V pondělí 10.11. mají děti za DÚ doplnit případné opravy v sešitě na diktáty. Někdo je bez
úkolu, někdo má dost „ restů“, protože si i přes moje pobízení opravy průběžně nedělá.
Diktát č.15 – ČJ uč.str.35/cv.22
Diktát č.16 – autobus, meloun, autor, koupit, louka, únava, úkolníček, borůvka, smůla, růžička,
louže, úlovek
Čtení – prosím, aby si v pátek 14.11. přineslo každé dítě do školy svoji rozečtenou knížku, ze
které si bude číst. Začneme se čtenářskými dílnami.
Matematika – Mám radost, že většina dětí velmi dobře zvládla KP na sčítání do 20 s přechodem
desítky. Nyní pilně trénujeme odčítání. Prosím znovu o pilné procvičování těchto
příkladů i doma nejen písemně, ale i ústně, aby je děti počítaly rychle a automaticky.
Koncem týdne budeme psát kontrolní práci na odčítání. Postupně se začneme
pohybovat v oboru 0 – 100. Vysvětlíme si zápis čísla, čtení čísel, ukazování čísel na
velkém počítadle 0 – 100 (uč.str.26 – 27).
Prvouka – Velké putování skřítka Ostružinky – učili jsme se o houbách, rozdělovali si houby na
jedlé, nejedlé a jedovaté, naučili se stavbu těla houby. Čekají nás v tomto týdnu
nejznámější souhvězdí a základní informace o vesmíru.
V pondělí nebo v úterý si děti odnesou domů vyrobené lucerničky, moc je pochvalte, daly jim (i mně) hodně práce. Krásný týden! Petra Holubová