Informace pro rodiče 8.2.2015
Vážení rodiče,
posílám Vám informace k tomuto týdnu od 9.2. do 13.2. 2015.
-
Minulý týden skončil plavecký výcvik, na posledním plavání měly děti i závody (většina i se skokem do vody) v různých plaveckých stylech. Všichni podali úžasné výkony, ti nejlepší si vystoupili i na „bednu“ a dostali diplom. Všichni si z plavání odnesli na památku i „mokré vysvědčení“ s klasickým hodnocením delfín, kapřík a želvička. Co děti na plavání dělaly, jak výcvik probíhal a jak je to bavilo, se můžete podívat na http://rastv.cz/video-1646921660
Moc děkuji paní Žemličkové za krásné fotografie, které při jednom plavání nafotila.
Český jazyk – v tomto týdnu se vrátíme k učivu o dělení hlásek a vysvětlíme si, kdy je r,l slabikotvorné a nahrazuje ve slabice samohlásku. Trénovat budeme hláskovou a slabičnou stavbu slov (pro nás „šifry“ s křížky-souhlásky a kolečky-samohlásky, nově i s křížky v kolečku-slabikotvorná souhláska). Průběžně budeme stále opakovat pravopis-psaní i/y a ě ve skupinách bě, pě, vě, mě (učebnice strana 67-71).
Diktát č. 32-učebnice str. 68/cv.8.
Diktát č. 33-učebnice str.71/cv.21.
Psaní a sloh-začneme se věnovat novému projektu-psaní vlastní knížky. Každé dítě na té své bude pracovat průběžně po celé druhé pololetí a postupně přidávat další stránky a ilustrace. Bude to pro Vás rodiče překvapení na konec školního roku, tak nám zatím držte palce, ať se vše podaří.
Čtení-pokračovali jsme ve společné četbě „Modroočka“ a zvládli další dva pracovní listy na pochopení textu. Pro šikovnější čtenáře je to hračka, pro slabší čtenáře dost oříšek. Potřebují moji pomoc zatím zejména s vyhledáváním určité přesné informace v textu. Jsem ale ráda, že se opravdu všichni snaží a statečně s PL bojují. V páteční čtenářské dílně jsme se zabývali místem a prostředím, o kterém děti v hodině ve své knížce četly.
Matematika-pilně počítáme všechny typy příkladů do 100 (probíraných ve druhé třídě). Zautomatizováním těchto příkladů se budeme věnovat i tento týden. Některým dětem dělá problém hlavně počítání příkladů s přechodem desítek, protože nemají bezpečně zažité rozklady do 10. Dělají chyby a počítají velmi pomalým tempem. Trénujte, prosím, s nimi rozklady a sčítání a odčítání co nejčastěji i doma ( učebnice str.46-47).
Zkoušeli jsme také řešit náročnější slovní úlohy (např. s antisignálem), které se musí počítat s použitím logiky a neplatí u nich natrénované (jednodušší) výpočty. Nejprve zkoušíme samostatné řešení, pak si vše společně vysvětlujeme.
Geometrie-chválím téměř všechny děti, v práci s pravítkem si už vědí rady a rýsují přesně a pečlivě. Začneme učivo o úsečce (učebnice str.82).
Prvouka-v příběhu o skřítkovi Ostružinkovi se posuneme k pobytovým znamením, které nás navedou na přítomnost zvířat v lese.
Přeji Vám hezký další únorový týden! Petra Holubová