Informace pro rodiče 2.11.2014
Vážení rodiče,
posílám Vám informace k týdnu od 3. do 7.11.
-
Děkuji Vám všem, kteří jste nám poslali báječné dobroty na páteční halloweenskou svačinu. Děti si moc pochutnaly a ještě nám zbylo dost těch trvanlivějších dobrot na pondělí. Také děkuji Vám všem, kteří jste nám poskytli dýně. Ve čtvrtek jsme z nich ve skupinkách vytvořili krásné lucerny, které nám už v pátek pěkně svítily.
-
Sběr kaštanů a žaludů bude předběžně končit v polovině listopadu.
-
ČJ: pilně jsme procvičovali pravopis slov s ú/ů. Nezapomínám ani na slova s krátkým u, protože pro některé děti jako kdyby přestalo existovat. Tento týden se budeme věnovat dělení hlásek na samohlásky a souhlásky. Podrobně se budeme zabývat souhláskami krátkými, dlouhými a dvojhláskami ( au, ou, eu ) - uč.str.32 – 33. Budeme také opakovat slabičnost slov.
Chválím děti za psaní diktátů, většině se daří výborně. U některých dětí ale stále přetrvává
zbrklé (ne)kontrolování, byť i podle textu diktátu v učebnici, a chyby si nedovedou opravit.
Trénujte, prosím, s nimi i doma pečlivou kontrolu písemného projevu. Případné chyby jim
přímo neukazujte, ale měly by si je vyhledat a opravit pod Vašim dohledem samy.
Diktát č.13: únor, stůl, kůň, úkoly, průkaz, domů, borůvka, vnouček, účes, úryvek, půda,
učitel
Diktát č.14: Dnes máte krátký úkol. Letos byla dobrá úroda borůvek. V úterý pojedeme
plavat. Uděláš dva malé krůčky? Ve váze máme růže.
-
Matematika: Pilně jsme procvičovali příklady s přechodem desítky. Někteří už písemný rozklad při sčítání nepotřebují, příklady si rozkládají automaticky „v hlavě“ nebo si příklady pamatují zpaměti. Komu z dětí to ještě nejde, ať si je stále rozkládá, ale hodně s nimi tyto příklady trénujte i doma.V tomto týdnu budeme psát kontrolní práci na sčítání. Dále se budeme věnovat hlavně odčítání – typ 15 – 7 = 15 – 5 – 2 = 8 ( s rozkladem 7 = menšitele ). Také tyto příklady by se měly dětem postupně co nejvíce zautomatizovat.
Průběžně řešíme slovní úlohy. V pracovním sešitě a na tabuli zatím společně doplňujeme
čísla do zápisu slovní úlohy podle zadání, zapisujeme řešení, zkoušku a odpověď. Děti samy
by již měly umět ke slovní úloze sestavit a vypočítat řešení a písemně na slovní úlohu
odpovědět.
V geometrii budeme rýsovat přímé čáry a spojovat body podle pravítka.
-
VV a PČ: Vyrobíme si lucerničky na svátek sv. Martina.
Hezké podzimní dny. Petra Holubová